תזונה קטוגנית

לתזונה הקטוגנית יש מספר אופציות איך לנהל אותה ואיך להשתמש בה בשנים האחרונות התזונה הקטוגנית
נחקרת יותר ויותר ונמצאה כבטוחה ומועילה למספר אוכלוסיות הרוצות לקבל את היתרונות שלה.
כדי להתאים בצורה מדוייקת את התזונה לכל אדם ואדם יש להתחשב במין, גיל, משקל, גובה, חוסרין תזונתיים,
מחלות רקע וכמובן מרכיב ההוצאה הקלורית היומית ומרכיב ההוצאה של הפעילות הגופנית.
תזונה קטוגנית צריכה להיות מותאמת אישית לכל מטופל ומטופל כדי למנוע חוסרים תזונתיים
להלן המרכיבים המומלצים:
אגוזים:
שומן מהצומח עד 50 גרם ביום. רצוי שומן מהחי כיוון ששומן מהצומח מעלה תנגודת לאינסולין ובעקבות סאת עליה ברמות הסוכר ובמקרים שיש סוכרת ברקע.
רצוי: קשיו, צנוברים, חמנייה, פיסטוק,  ברזיל, אגוזי מלך , טחינה
פירות:
רצוי: אוכמניות כחולות, גוגי ברי, סברס, תותים . עד 1 מנה ביום כ 100 גרם לא יותר מזה.
חלבונים מהחי:
בשרים דגים וביצים. סך הצריכה היומית אמור להגיע לכ15-20%.
רצוי: הכול חוץ מקבנוס כ 200 גרם ביום. אפשרות ל1-2 ביצים ביום.
גבינות וחמאה:
להרבות כיון ששומן מהחי. ניתן לאכול מכל סוגי הגבינות כאשר אחוז השומן מתקרב או גבוה מ 30% שומן.
רצוי: שמנת מתוקה 38%, גבינות בולגרית וגיבנות אחרות מעל 25% שומן.
ירקות רצוי:
מומלץ להרבות בירקות. יש לחשב את כמות הירקות ככה שלא תהיה עליה בסך הפחמימות היומיות. ניתן לאוכל ירקות דלים בירקות כמו:
כרוב, חציל, עגבנייה, מלפפון, עלים, חסה וחצילים.
מתוקים:
שוקולד מריר מעל 85% קקאו, ועוגיות אשר מכילות כמות שומן גבוהה ודלין בפחמימות.

דגשים:
רצוי שומן מהחי וכמה שיותר חשוב!!!
יש לבדוק רמות קטונים בדם ולקבל תוצאה של בין 1-3 קטוזיס.
מכשיר קטונים ניתן להזמין בחברת גפן מדיקל או באתרים מחול (אמזון IHERB )
מומלץ רמת קטונים בין 1-3 – מצב הנקרא קטוזיס / מעל רמה 3 מצב הרעבה / מתחת למצב 1 מצב שיש  סוכר בגוף.
כדי להיכנס למצב קטוני רצוי לרוץ/ללכת כחצי עשה שעה ביום  ולאכול שמן קוקוס וחמאה בכמות גדולה יחסית וללא פחמימה או בשר באותו היום

מתכון ללחם שקדים ללא סוכר
500 גרם קמח שקדים
50 מ”ל חלב שקדים לא ממותק
40 גרם או רבע כוס של ממתיק לא מזיק מסוג: סטיויה או / ואריטריתול או מומלץ שילוב של שניהם שנמצא בממתיק מסוג SWEETANGO
חצי כפית סודה לשתייה      
3 ביצים      
50 מ”ל שמן זית
3 כפיות מלח אטלנטי
אופן ההכנה

  • לערבב במעבד מזון את כל המרכיבים
  • לסדר בתבנית מוארכת
  • לאפות בתנור שחומם מראש כ 55 דקות בחום בינוני
  • לקרר ולפרוס לפרוסות

מקורות:

Body Composition Changes After Very-Low-Calorie Ketogenic Diet in Obesity Evaluated by 3 Standardized Methods.

אכלו בהנאה ובתיאבון!

:להשארת פרטים

צור קשר